Herken je het? Elke maand facturen handmatig ophalen uit verschillende portalen, zoals die van Vodafone, Ziggo en Bol.com. Je moet inloggen, factuur opzoeken, downloaden en opslaan. Misschien print je ze wel om deze vervolgens handmatig in te voeren in jouw boekhoudpakket? Dit kost niet alleen veel tijd, ook is de kans op fouten groter. Of je vergeet het en raakt ze zelfs kwijt.  Het gebeurt dagelijks. In dit artikel leggen wij je uit dat het ook anders kan, heel snel en simpel met e-factureren.  

Wat is e-factureren en UBL?

Inmiddels een veelgehoorde term en super actueel. E-factureren is het digitaal versturen en verwerken van facturen. Een e-factuur ziet er uit als een gewone factuur, maar bevat daarnaast codes. Hierdoor is het voor computers mogelijk om precies uit te lezen wat erop staat, zoals de klant of leverancier, wat voor bedrag, btw en rekeningnummer. Het gaat een stap verder dan het digitaal versturen en ontvangen van een pdf-factuur.

 

Wat is UBL?

UBL staat voor (Universal Business Language) en is een standaard bestandsformaat waar alle factuurgegevens, ongeacht de leverancier, altijd uniform in staan. Doordat alles standaard en uniform is, is het mogelijk dat verzender en ontvanger facturen kunnen uitwisselen zónder handmatige invoer.

Hoe werkt het?

Het proces gaat volledig automatisch, het is snel, simpel en 100% veilig! 

Facturen komen op verschillende manieren bij je binnen

Facturen komen op allerlei manieren bij je binnen. In jouw mailbox, in een portaal waar je ze op moet halen, als pin-of kassabonnetjes of misschien nog wel per post.

Met slimme software kunnen we alle facturen via een slimme e-mail inbox direct als boeking verwerken in jouw administratie. Haal facturen automatisch op uit portalen, vraag jouw leveranciers facturen in UBL formaat te sturen en we boeken ze automatisch voor je. Je hoeft dan alleen nog maar de complexe facturen en/of goedkeuringsprocessen te verwerken via bijvoorbeeld Unit4 Basecone of PaperLess.

 

Het stroomschema hiernaast geeft je een beeld van het proces.

 

Voorkom de ergernissen van ontbrekende boekstukken in jouw administratie!

 

Wat moet je doen om dit te activeren?

Nadat je bij ons hebt aangegeven dat je graag op deze manier wilt werken, hoef je slechts eenmalig een koppeling te maken met jouw leveranciers via Storecove, en het werkt.

 

Meer informatie over e-factureren aanvragen

Vul onderstaande gegevens in en wij sturen je meer informatie over e-factureren.