Hoe kan ik (Algemene) statistieken bekijken/vergelijken voor een aantal (bijvoorbeeld 3) specifieke bedrijven, in plaats van dat ik op elke debiteur afzonderlijk moet klikken? Is het mogelijk om ze handmatig te selecteren?
Ik weet niet of ik de vraag helemaal goed begrijp, maar… Ik ga er gemakshalve vanuit dat je op tabblad “Top 10 debiteuren” teveel debiteuren hebt staan en dat je er een aantal zou willen selecteren die onder elkaar staat, zodat je daar de omzet, gecumuleerde omzet (bedrag en percentage) met elkaar wil vergelijken. Dit gaat niet in het scherm zelf. Je kan wel alle gegevens via het Excel icoontje naar Excel kunnen exporteren. Daar zou je het wel kunnen filteren.
Kan je een gemaakt besteladvies delen met andere collega’s of moet je deze dan per collega apart invoeren?
Je kan een gemaakt advies vanuit de persoonlijke assistent niet rechtstreeks via de mail of via een actie met je collega delen. Wat je zou kunnen doen is:
1. Je zou het besteladvies dat in beeld staat via het Excel icoontje kunnen exporteren en dit Excel bestandje met je collega kunnen delen
2. Je zou via de knop bestellen een inkooporder maken en die met je collega kunnen delen:
– Door vanuit de order een actie aan te maken en die actie te koppelen aan je collega
– Je zou ook de inkooporder kunnen mailen (via het printericoontje)
3. Je collega kan uiteraard ook in Multivers het besteladvies via de persoonlijke assistent kunnen instellen en het daar zelf kunnen bekijken.
Stel: de levertijd van een leverancier neemt toe, dan klopt de min/max voorraad niet meer. Is het mogelijk dat de assistent rekening kan houden met langere ingestelde levertijden? Ik zag ergens iets met levertijden bij instellen nieuw tabblad.
Er zijn geen mogelijkheden om Multivers de min en max voorraden te laten (her)berekenen. Je zal deze zelf moeten berekenen en deze handmatig of via een import van de artikelen moeten wijzigen. Vervolgens zal je weer opnieuw een besteladvies moeten genereren.
Bij het instellen van het besteladvies kies je “Artikel/Inkoop/Assemblage” en vervolgens kan je een keuze maken:
– “Bewaking minimum voorraad” -> hiermee maak je een tabblad “Artikelen” aan waarop een besteladviezen wordt getoond
– “Bewaking Levertijden” -> hiermee maak je een tabblad “Inkooporders” aan waarop per ordernummer de orderdatum, leverdatum en leverancier wordt getoond.
Wij zouden in de backorder lijst graag willen zien wat de door de klant gewenste leverdatum is. Is daar een kolom toe te voegen?
Nee, helaas is het niet mogelijk om een kolom toe te voegen in de schermen van de Management- of Persoonlijke Assistent.
Doe krijg ik al die tabbladen bij de persoonlijke assistent?
Als je op tabblad “Instellingen” op het icoontje van het lege blad aanklikt, dan kan je het daar instellen. De tabbladen worden dan automatisch toegevoegd.
Wij willen graag zien wat wij aan artikelen hebben ingekocht bij een bepaalde leverancier. Is dit in te stellen.
Daar zijn eigenlijk geen goede standaard overzichten voor. Ook niet vanuit de assistenten.
– Wat wellicht het dichtst bij komt is een inkooporderoverzicht. Ga naar [Rapport | Voorraadbeheer | Inkooporders]. Hier kunnen de inkooporders per crediteur getoond worden afgedrukt, maar zie je geen lange lijst bestelde artikelen.
– Een goed alternatief zou zijn om gebruik te maken van Analyse+ of ODBC. Hiermee kan je via Excel overzichten maken die automatisch vernieuwen bij het openen van het Excel sheet. ODBC staat voor Open Database Connectivity en wil niks anders zeggen dan dat je gegevens uit de tabellen van (in dit geval Multivers) kan ophalen. Gebruik maken van ODBC is gratis. Als je geïnteresseerd bent, neem dan contact op met Unidis.
Ik zie bij de Management Assistent “Kengetallen” en “Kengetallen exploitatieoverzicht” geen cijfers bij Liquide Middelen, Saldo deb/cred en Voorraden. Waar kan ik dit instellen/invoeren?
De kengetallen zijn opgebouwd uit componenten. Ieder component bestaat uit een aantal grootboekrubrieken, waar weer grootboekrekeningen aanhangen.
– De grootboekrubrieken kan je aanmaken via [Onderhoud | Grootboekrubricering]. Daar kan je ook de grootboekrekeningen koppelen.
– Kengetallen kunnen worden ingesteld/aangemaakt via [Onderhoud | Kengetallen]. Instellen kan best lastig zijn. Als je geïnteresseerd bent, neem dan contact op met Unidis.
Op werkdagen zijn wij tussen 8.30 uur en 17.00 uur geopend. Onze afdelingen zijn telefonisch bereikbaar van 8.30 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur. De telefoonnummers en e-mail adressen staan rechts vermeld.
Volg ons op LinkedIn
Mail ons voor support op Kerridge Wholesale (Deze vragen worden als consultancy opgepakt).
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |