Door deze formules in de lay-out op te nemen is het niet meer noodzakelijk om voor een credit of kopie factuur een ander formulier te selecteren.1) Open de betreffende factuur lay-out via de Gupta Report Builder
2) Maak eerst via ‘Report | Format | Input | Totals’ een nieuw totaal als volgt aan:


Name:              FACTCRED
• Formula:          REGELBEDRAG
• Statistic:          Sum
• Restart Event:  First Fetch
• Vink Pre-Process aan

3) Ga in de lay-out naar het veld factuur. Selecteer het veld Factuur en kies middels rechtermuis voor Properties.

4) Kies voor Edit Field Formula. Vervang de standaard Factuur formule door onderstaande: StrIFF( AFDRUKTELLER , ‘ ‘ ,StrIFF( FACTCRED , ‘Creditfactuur’ , ‘Factuur’ , ‘Factuur’), StrIFF( FACTCRED , ‘Kopie creditfactuur’ , ‘Kopie factuur’ , ‘Kopie factuur’))
of
StrIFF( AFDRUKTELLER , ‘ ‘ ,StrIFF( FACTCRED , ‘CREDITFACTUUR’ , ‘FACTUUR’ , ‘Factuur’), StrIFF( FACTCRED , ‘KOPIE CREDITFACTUUR’ , ‘Kopie factuur’ , ‘KOPIE FACTUUR’))

5) Kies voor OK en sla de lay-out vervolgens op.