Hoe kan ik een nieuwe gebruiker aanmaken?

In ‘Beheer | Gebruikers’ onderhoudt u de gegevens van gebruikers. U kunt een rechtengroep koppelen aan gebruikers en aangeven tot welke administratie(s) de gebruiker toegang heeft. Daarnaast kunt u hier gebruikers vrijgeven.

Tabblad ‘Gebruiker’.
Hier onderhoudt u gebruikersgegevens. U kunt gegevens invoeren, wijzigen of verwijderen. Voor nieuwe gebruikers kunt u een standaardwachtwoord invullen. Het wachtwoord kan door de gebruiker achteraf eventueel gewijzigd worden in ‘Wachtwoord wijzigen’.

Let op! Wanneer u geen specifieke rechtengroep aan een gebruiker koppelt, krijgt de gebruiker alle rechten voor alle programma’s.

Rechtengroep.
Koppel de gebruiker aan een bestaande rechtengroep.
In het kader ‘Laatste gebruik Multivers’ ziet u eventueel de in- en uitlogtijden van de gebruiker.

Herstel. Als een gebruiker door bijvoorbeeld een stroomstoring ‘gecrasht’ is, kan de gebruiker ‘SYSTEEM’ de gecrashte gebruiker weer vrijgeven door op Herstel te klikken.

Tabblad ‘Administraties’.
Op dit tabblad geeft u aan tot welke administratie(s) een gebruiker toegang heeft.

Ga naar het tabblad ‘Administraties’ en klik op ‘Toevoegen’. Er verschijnt een zoekscherm met de beschikbare administraties.

Selecteer de gewenste administratie. Doe dit voor elke administratie waar de gebruiker toegang toe heeft. Verwijder een administratie uit het venster als de gebruiker geen toegang mag hebben tot deze administratie. Sla de gegevens op. Voor gebruikers van de module Accountancy moet de gebruiker aan een geselecteerde administratiegroep gekoppeld worden.