Wim Ströhmeyer

Als product- & partnermanager bij Unit4 adviseert Wim al ruim 12,5 jaar klanten, binnen accountancy en MKB, in de optimalisatie van hun bedrijfsprocessen. Door zijn activiteiten als productmanager kan hij daarnaast naadloos overschakelen op het technische aspect van een bepaalde situatie of doelstelling.

Door kritisch te blijven kijken, zowel naar binnen als naar buiten, blijft hij nauw verbonden met de ontwikkelingen en beoogt hij altijd het meest optimale resultaat voor de klant. Zijn motto ‘het kan altijd beter’ sluit daar perfect bij aan.

De “digitale ordner”

In een veranderende markt zien we veel accountantskantoren kritisch kijken naar zowel de interne als de externe processen. Procesoptimalisatie is een veelgehoorde term, echter wordt deze altijd wel op de juiste wijze vertaald en ingezet? Hoe positioneren we scan & herken en waarom is dat eigenlijk een volstrekt verkeerde benaming voor wat dat proces eigenlijk in moet houden? In de media horen we tevens dat de accountant steeds meer naar een adviserende rol toe zal gaan groeien. Terwijl accountantskantoren voor veel klanten per kwartaal de facturen aan laten leveren, waarmee dat gelijk eigenlijk oude data is geworden. Wat heeft dat de maken met de ‘digitale ordner’, zoals het onderwerp van de presentatie luidt? Wim is dagelijks in gesprek met kantoren en bemerkt veel diversiteit, niet alleen in de visie maar met name in de vertaalslag daarvan bij zowel kleine als grote accountantskantoren. In deze presentatie wil hij graag samen met u dieper inzoomen op de rol van de ‘digitale ordner’ en daarmee de samenwerking met de cliënt en hoe dit in verhouding staat tot zowel procesoptimalisatie alsmede de propositie van de accountant naar zijn cliënt. Kernwoorden: de ‘aangiftepiek’ sterk verlagen, de rol van de cliënt in het aanleveren van o.a. facturen, procesoptimalisatie, van het traditioneel vastleggen van gegevens naar actuele data gebruiken om te sturen.