Je hebt waarschijnlijk regelmatig contact met onze Servicedesk. Maar hoe steekt onze Servicedesk in elkaar, hoe gaan we te werk, wat mag je verwachten en op welke manieren kunnen we je helpen? We lichten dit graag even toe. 

Onze Servicedesk mensen

Onze mensen van de Servicedesk hebben ieder een eigen achtergrond en specialiteit. We hebben een aantal collega’s die veel technische affiniteit hebben en goed kunnen helpen met bijvoorbeeld installaties en Unit4 TaskManager. Daarnaast hebben we een aantal collega’s met een sterke administratieve achtergrond die juist goed kunnen helpen bij vragen over aangiftes en boekingen. De gedeelde achtergrond van allen is in ieder geval certificering vanuit Unit4 voor Unit4 Multivers consultancy en waar nodig voor oplossingen zoals TaskManager.

Wil je eens zien wie je aan de lijn krijgt? Kijk eens op deze pagina: Het Unidis Team. Verder vinden we het altijd leuk om persoonlijk kennis te maken. Je bent van harte welkom voor een bezoek. Als je van tevoren even belt weten we zeker dat er genoeg tijd is om je rond te leiden.


      

Vastlegging van vragen

Je vragen komen bij ons binnen via de telefoon, per e-mail en via het Unidis Service Portaal. Om te zorgen dat we een goed overzicht hebben worden al jouw meldingen in één centraal systeem vastgelegd. In dit systeem wordt ook alle communicatie vastgelegd, zodat er zo min mogelijk afhankelijkheid is van de aanwezigheid van specifieke collega’s. Verder registreren we wat de status is zodat we weten of iets in behandeling is bij bijvoorbeeld Unit4, of dat we wachten op input van jouw kant. Als een vraag niet onder het telefonisch ondersteuningsabonnement valt, geven we je de kosten aan en maken we een afspraak voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Wil je nog eens nalezen wat er wel en niet in het ondersteuningsabonnement zit? Op deze pagina vind je alle informatie: Unidis Servicevormen en -voorwaarden.

Door de dag heen

Ieder dagdeel hebben we twee collega’s die verantwoordelijk zijn voor de binnenkomende telefoon en één die verantwoordelijk is voor binnenkomende e-mail en portalberichten. Samen hebben zij dus overzicht over alles wat er binnenkomt. Ze bepalen op basis van dit totaalbeeld de prioriteiten en stemmen de inzet af van de andere drie Servicedesk collega’s. Door de afwisseling van ‘hoog’ en ‘laag’ in de lijn te plannen heeft iedere Servicedesk medewerker de nodige tijd voor vragen die meer uitzoekwerk vragen.

Hoe stellen wij onze prioriteiten?

Een misverstand wat we vaak tegenkomen is dat telefonische meldingen een hogere prioriteit zouden krijgen dan meldingen per e-mail. Dat is niet het geval. We beoordelen hoeveel hinder jouw bedrijfsproces heeft. Iemand die per e-mail een vraag neerlegt die zwaar weegt, bijvoorbeeld omdat de orderstroom stilstaat, zal met die melding een hoge prioriteit krijgen. Je hoeft dus niet per sé te wachten als het druk is aan de telefoon (bijvoorbeeld einde jaar/begin nieuw boekjaar)! Als je ons Service Portaal gebruikt in plaats van e-mail heb je meteen de gelegenheid om in de kennisbank te kijken. Misschien staat je antwoord er al tussen.

Ontwikkeling

Zoals hierboven al genoemd zijn we bezig met onze kennisbank. Hoewel deze goed groeit, is het een voortdurende uitdaging om deze actueel en compleet te houden. Jouw feedback is zeer welkom zodat we onze inspanningen kunnen richten. Verder vragen we ons af of een nieuwsbrief in alle gevallen een goed medium is. In plaats van eens per drie maanden een nieuwsbrief zouden we misschien beter continu korte actuele berichten kunnen geven via social media. Hoe denk jij hierover? We horen graag wat voor informatie je van ons verwacht en hoe je die het liefste zou willen ontvangen.

Op welke manieren kun je vragen stellen?

  • Unidis Service Portaal: op het Service Portaal kan je snel jouw vraag stellen en heb je actueel inzicht in de status. Hierbij hoef je geen onnodige tijd te besteden aan het bellen of wachten. Daarnaast biedt het portaal een kennisbank met tips en trucs. Neem eens een kijkje.
  • E-mail: je kunt je vragen ook e-mailen naar service@unidis.nl, je e-mail wordt dan zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.
  • Unidis app: via de app kan je meteen met ons bellen of een vraag indienen bij de Servicedesk
  • Telefonisch: je kunt uiteraard ook bellen naar onze Servicedesk 0493-680681. Je wordt dan spoedig te woord gestaan, in enkele gevallen word je later teruggebeld.

De Unidis app is te downloaden de App Store en de Google Play Store.