Iedereen komt er mee in aanraking tijdens het op zetten van een eigen bedrijf. Wat is hét hart van het bedrijf? Hoe én waarom doe jij wat jij doet? Deze kernwaarden staan centraal en liggen ten grondslag aan beslissingen die gemaakt worden binnen het bedrijf.

 

Het ‘Unidis-gevoel’

Hoe én waarom doen wij wat wij doen? Hierbij zijn de kernwaarden hét vertrekpunt van de identiteit van Unidis. Vertrouwen, in balans en continue verbeteren zijn het kompas en het hart van Unidis. Unidis is een dynamisch jong bedrijf waarbij onderlinge samenwerking,  met als doel elkaar beter en sterker te maken, hoog in het vaandel staat. Een bedrijf wat continu vernieuwt en nooit stil staat.Elke ondernemer wil een succesvol bedrijf runnen, wat groeit en tevreden klanten heeft. Wij geloven dat automatisering met een helder advies, bewezen producten en goede ondersteuning de basis is voor een succesvolle onderneming.

Creatief met letters

Hoe kunnen wij dat “Unidis-gevoel” uitstralen en overdragen naar klanten en partners? Na een kleine brainstormsessie kwamen wij erachter dat de kernwaarden al die tijd al in het logo van Unidis verweven waren. Hoe leuk is dat? Door te spelen met de volgorde van de kernwaarden en met een klein beetje verbeelding ziet u  de eerste letters van de kernwaarden terugkomen in het logo.

Met een beetje creativiteit staat er VIC. VIC staat voor vertrouwen, in balans en continu verbeteren. De C staat weliswaar verkeerd om maar dat kunt u ook opvatten als een knipoog naar het continu verbeteren.

Merkkarakter

Onze kernwaarden geven aan waarom we doen wat we doen. Ons merkkarakter bepaalt de manier waarop wij ons gedragen en hoe we laten zien wie we zijn. Dit komt vooral terug in onze communicatiestrategie. Ons logo en huisstijl laat onze zichtbare kenmerken zien maar uiteindelijk komt het karakter terug in gedrag. Hiervoor hebben wij een archetype vastgesteld wat als kompas dient in onze activiteiten richting de markt in combinatie met de kernwaarden.

Archetype

Het merkkarakter van Unidis is de gewone man/vrouw. De gewone man is echt, behulpzaam, eerlijk, nuchter, realistisch en werkt hard. Het is de goede buur die altijd bereid is om te helpen. Iedereen wordt gelijk behandeld en werken samen om er voor te zorgen dat de regels voor iedereen gelijk zijn. Samen ontwikkelen ze een sterke deugdzaamheid.

Wij willen ons profileren als adviseur en partner op het gebied van automatisering van administratieve en logistieke processen. Door VIC als houvast te gebruiken voor alle uitingen die gedaan worden vanuit Unidis, blijft alle berichtgeving gekoppeld aan het unieke “Unidis-gevoel”.

Herkent u Unidis in dit merkkarakter? Laat het ons weten!